Webinaari
KOHO:n webinaari: Lähes 20 % vähemmän sairauspoissaoloja ja työterveyshuollon kustannuksia – millaisella innovaatiolla Barona otti työkykyjohtamisen omiin käsiin ja ohjaa tuen tarpeessa olevan työntekijän oikeaan osoitteeseen?

Baronan Hyvinvointipalvelu
Tunnistatko ilmiöt:
- Työterveyshuollon kustannukset kasvavat ja samaan aikaan sairauspoissaolot lisääntyvät
- Hoidon tarpeen arviointi työterveyshuollossa on jo arkipäivää, mutta siitä huolimatta laskutus lisääntyy ja toiminta on usein varsin lääkäripainotteista
- Työterveyshuoltoon päätyvät asioimaan nekin, joiden huolet eivät ole terveydellisiä: taloudellinen ahdinko, elämänhallinnan vaikeudet, työpaikan ristiriidat – vaikka lääketieteellisin keinoin näitä murheita ei ratkaista
- Työterveyshuollon raportointi ei tue työkykyjohtamista: tiedon tuottaminen työn ja työyhteisöjen kehittämiseksi on osin irrelevanttia ja hyödynnettävyys vajaata
Näihin havaintoihin herättiin Baronalla muutama vuosi sitten ja pohdinnan tuloksena syntyi oivallus: Olemmeko työnantajana ulkoistaneet tuen tarpeen arviointia ja tukitoimia jo liikaakin työterveyshuoltoon? Entä jos lähtisimmekin itse ottamaan selvää siitä, millaista tukea työntekijämme tarvitsevat ja miten tuon tuen parhaiten heille järjestämme?
Syntyi Hyvinvointipalvelu eli Baronan innovatiivinen tapa lähestyä työkykyjohtamista. Hyvinvointipalvelu on selkeä, yhden pisteen asiointikanava työntekijöiden moninaisiin tukitarpeisiin, jolloin yksi taho vastaa ohjaamisesta sopivaan palvelun tai tuen piiriin.
Hyvinvointitiimi aloitti keväällä 2022 ja Hyvinvointipalvelumme on ylittänyt kaikki odotuksemme ja sille asetetut tavoitteet.
Simo Lohi, toimialajohtaja, Barona
Ilmoittautuminen ja webinaarin ohjelma
Tule KOHO:n webinaariin kuulemaan Baronan mallista, joka ravistelee perinteistä tekemistä ja työnjakoa.
Ilmoittaudu webinaariin 12.9.2025 klo 9-10
Toteutus Teamsilla.
Liitythän tapahtumaan kamera ja mikrofoni suljettuina. Webinaaria ei tallenneta.
Webinaarissa kuulet:
- Mikä on Hyvinvointipalvelu?
- Miten palvelu auttaa ennakoimaan ja hallitsemaan riskejä sekä ohjaa kustannuskehitystä?
- Mitä lisäarvoa toimintamalli tuo työntekijöille?
- Miten malli helpottaa esihenkilöiden työtä?
- Kuinka toimintamalli mullisti työkyvyn tiedolla johtamista?
- Mitä kokemuksia Hyvinvointipalvelun käytöstä on tähän saakka ja mikä yllätti?
- Miten Hyvinvointipalvelu kehittyy ja mitä on opittu palvelun toiminnan aikana?
Baronan toimialajohtaja Simo Lohea haastattelee webinaarissa KOHO:n johtava työkykyasiantuntija Tiina Kesti.
Asiantuntijat

Simo Lohi
Toimialajohtaja, Barona
Simo Lohi työskentelee toimialajohtajana Baronalla ja on ollut keskeisesti ideoimassa ja rakentamassa Hyvinvointipalvelua. Taustaltaan hän on suu- ja leukakirurgi, kokenut kliinikko ja entinen lääkäriasemayrittäjä. Vuonna 1999 perustettu palveluyhtiö Barona työllistää vuosittain yli 30 000 eri alan työntekijää asiakkaille ja omiin yhtiöihin. Barona uudistaa työelämää laaja-alaisilla yritysten ja henkilöstön kasvua sekä hyvinvointia tukevilla palveluilla.

Tiina Kesti
Johtava työkykyasiantuntija, KOHO Consulting
Tiina Kesti (PsM) on johtava työkykyasiantuntija, joka on auttanut satoja organisaatioita työterveyspalveluiden hankinnassa ja tehostamisessa sekä työkykyjohtamisen tasonnostossa. Tiinan mielenkiinnon kohteena on erityisesti työterveysyhteistyön johtaminen ja mielen työkyky. Tiina on rohkea uudistaja ja yrittäjä KOHO Consulting Oy:ssä, joka auttaa organisaatioita lisäämään työkykyisiä päiviä
Tutustu seuraavaksi näihin

17.06.2025 klo 09:00-10:00
KOHO:n webinaari: Oletko ohjaksissa vai vietävissä työterveysyhteistyössä?


24.01.2025 klo 09:00-10:00